Veel gestelde vragen

.

Vragen over bestellen

1. Hoe werkt bestellen?
2. Heb ik een account nodig?
3. Hoe kan ik betalen?
4. Wat kost een iDEAL betaling?
5. Kan ik de dag van levering nog veranderen?
6. Kan ik ook stortkokers, dekzeil of een oploopplank bij de container bestellen?

Vragen over levering en ophalen

7. Hoe laat wordt mijn container geplaatst?
8. Kan de container in heel Nederland geplaatst worden?
9. Als ik nu bestel, wanneer kan mijn container dan worden geplaatst?
10. Kan ik voor het leveren van de afvalcontainer een specifieke tijd aangeven?
11. Mijn container is niet volgens afspraak geleverd. Wat moet ik doen?
12. Leveren jullie de container ook op zaterdag?
13. Hoe kan ik mijn container laten ophalen?
14. Ik wil mijn container laten wisselen. Hoe moet ik dat doen?
15. Moet ik aanwezig zijn bij het plaatsen of ophalen van de container?
16. Waar kan de container worden geplaatst?
17. Kan de container langer dan 8 weken blijven staan?

Vragen over containers

18. Hoeveel plek dien ik vrij te houden voor het plaatsen van de container?
19. Tot hoe hoog mag de container worden beladen?
20. De container die ik besteld heb, is eigenlijk te klein. Wat moet ik doen?
21. De politie of gemeente eist dat de container direct wordt opgehaald. Wat moet ik doen?
22. Wie is er verantwoordelijk voor de container?
23. Hoeveel sloten heb ik nodig voor een afsluitbare container?
24. Mag ik de container zelf verplaatsen?

Vragen over aangeboden afval

25. Kan ik de afvalsoort wijziging nadat ik een bestelling heb geplaatst?
26. Kan ik mijn koelkast of vriezer in de container gooien?
27. Mag ik ook zand of grond in de container gooien van gemengd bouw en sloopafval?
28. Hoeveel zand/grond mag er in de container voor schoonpuin zitten?
29. Wat gebeurd er als er een afwijkende lading in de container zit?
30. Moet ik extra kosten betalen wegens niet toegestane afvalstoffen in mijn container?

Overige vragen

31. Staat uw vraag er niet bij?
32. Waar vind ik het privacy beleid?
33. Waar vind ik de algemene voorwaarden?

 

Vragen over bestellen

1. Hoe werkt bestellen?
Stap 1: Klik op het icoon achter de gewenste container en klik daarna in de winkelwagen op "Bestelling afronden".

Stap 2: Vul uw factuurgegevens en afleveradres in. U heeft de mogelijkheid te kiezen voor levering vroeg (07:00-10:00) in de ochtend (07:00-12:00) of de middag (12:00-18:00). Klik daarna op "Bestelling afrekenen".

Stap 3: Kies de gewenste bank en rond de betaling af via iDEAL. Zodra de betaling afgerond is ontvangt u een bevestigingsmail inclusief factuur.

Stap 4: Wanneer de afvalcontainer gevuld is kan deze worden afgevoerd. Vul hiervoor het ophaalformulier in. De link naar het ophaalformulier is te vinden in de bevestigingsmail die u na uw bestelling heeft ontvangen.

2. Heb ik een account nodig?
Nee, een account is niet nodig op bouwbakkie.nl wanneer u met iDeal betaald.
Het kan echter handig zijn om een account aan te maken  zodat u altijd een overzicht heeft van uw facturen en containers.

3. Hoe kan ik betalen?
Met iDEAL kunt u veilig via uw eigen bank betalen. iDEAL wordt op dit moment ondersteund door de volgende banken:

- Rabobank
- ABN Amro Bank
- Fortis
- Friesland Bank
- ING
- SNS Bank
- ASN Bank
- SNS Regio Bank
- Triodos Bank
- Knab
- Van Lanschot Bankiers

Kijk op www.ideal.nl voor meer informatie over deze dienst.
Contante betaling (aan de chauffeur) is helaas niet mogelijk.

4. Wat kost een iDEAL betaling?
Betalen via iDEAL is gratis.

5. Kan ik de dag van levering nog veranderen?
Ja. U kunt de verandering per email bevestigen. Bij ontvangst van de email, wijzigen wij de datum van levering. Dit dient u te doen 48 uur voor de bestaande datum van de levering.

6. Kan ik ook stortkokers, dekzeil of een oploopplank bij de container bestellen?
Nee, helaas niet. Deze dient u zelf te verzorgen, bijvoorbeeld via een verhuurmaatschappij.

 

Vragen over levering en ophalen

7. Hoe laat wordt mijn container geplaatst?
Op de dag van levering wordt de container geplaatst op basis van de door u opgeven voorkeur. Containers met voorkeur vroeg worden geplaatst tussen 07:00 en 10:00, ochtend tussen 07:00 en 12:00 en containers met voorkeur middag tussen 12:00 en 18:00. Heeft u geen voorkeur doorgegeven? De container wordt dan geplaatst tussen 07:00 en 18:00. Helaas kunnen we geen exact tijdstip aan u doorgeven. Ook is het mogelijk dat van het door u opgegeven voorkeursblok wordt afgeweken, bijvoorbeeld omdat een chauffeur te maken heeft met druk verkeer, uitlopende opdrachten of pech. Het voorkeursblok is geen garantie.

8. Kan de container in heel Nederland geplaatst worden?
Ja. Wij leveren in heel Nederland voor dezelfde prijs. (bestellen op werkdagen voor 23:59 uur, volgende dag geleverd). Helaas worden geen afvalcontainers geplaatst op de eilanden.

9. Als ik nu bestel, wanneer kan mijn container dan worden geplaatst?
Indien u op werkdagen voor 23:59 uur besteld, kunnen wij de volgende dag uw container leveren. Gebruik onderstaand overzicht om te bepalen wanneer uw afvalcontainer geleverd kan worden. Voor bestellingen tussen 16:00 en 23:59 is het niet mogelijk een plaatsingsvoorkeur (vroeg/ochtend/middag) door te geven. Containers zonder plaatsingsvoorkeur worden geplaatst tussen 07:00 en 18:00.

Bigbags worden geleverd via PostNL binnen 1-2 werkdagen. PostNL bezorgt ook op zaterdag.

Besteld op Plaatsing Tijdblok
Maandag (voor 16:00) Dinsdag tussen 07:00-10:00 (vroeg), 07:00-12:00 (ochtend) of 12:00-18:00 (middag)
Maandag (tussen 16:00-23:59) Dinsdag tussen 07:00-18:00 (geen voorkeur)
Dinsdag (voor 16:00) Woensdag tussen 07:00-10:00 (vroeg), 07:00-12:00 (ochtend) of 12:00-18:00 (middag)
Dinsdag (tussen 16:00-23:59) Woensdag tussen 07:00-18:00 (geen voorkeur)
Woensdag (voor 16:00) Donderdag tussen 07:00-10:00 (vroeg), 07:00-12:00 (ochtend) of 12:00-18:00 (middag)
Woensdag (tussen 16:00-23:59) Donderdag tussen 07:00-18:00 (geen voorkeur)
Donderdag (voor 16:00) Vrijdag tussen 07:00-10:00 (vroeg), 07:00-12:00 (ochtend) of 12:00-18:00 (middag)
Donderdag (tussen 16:00-23:59) Vrijdag tussen 07:00-18:00 (geen voorkeur)
Vrijdag (voor 16:00) Zaterdag * tussen 07:00-12:00 (ochtend)
Vrijdag (na 16:00) Maandag tussen 07:00-18:00 (geen voorkeur)
Zaterdag Maandag tussen 07:00-18:00 (geen voorkeur)
Zondag Dinsdag tussen 07:00-10:00 (vroeg), 07:00-12:00 (ochtend) of 12:00-18:00 (middag)

10. Kan ik voor het leveren van de afvalcontainer een specifieke tijd aangeven?
U kunt bij ons een voorkeur van tijd aangeven, namelijk vroeg, ochtend of middag. Bij vroege levering plaatsing we tussen 07:00 en 10:00, in de ochtend is dat van 07:00 uur t/m 12:00 uur en in de middag tussen 12:00 uur en 18:00 uur. Indien u een tijdstip wilt afspreken, streven wij ernaar om dit uit te voeren. LET OP! Wij hebben te maken met planningen en verkeersdrukte en kunnen daarom geen garantie van tijdblok of tijdstip geven. Wel kunnen wij van te voren contact met u opnemen zodat u weet dat wij onderweg zijn. Zet uw eventuele voorkeur voor een tijdstip en een telefoonnummer, als u gebeld wilt worden, in de extra informatie van het bestelformulier, zodat onze planners hier rekening mee kunnen houden.

11. Mijn container is niet volgens afspraak geleverd. Wat moet ik doen?
Controleer eerst de gegevens van uw bestelling. Klopt de leverdatum? Zo ja, neem dan contact op met onze klantenservice via telefoonnummer 072-7514090 of via het contactformulier.

12. Leveren jullie de container ook op zaterdag?
Ja. Bouwbakkie levert de afvalcontainers ook op zaterdag!
- Plaats uiterlijk op vrijdag voor 16:00 uw bestelling via Bouwbakkie.nl voor plaatsing van de afvalcontainer op zaterdag.
- Afvalcontainer worden enkel in de ochtend geplaatst, tussen 07:00 en 12:00.
- Voor plaatsing op zaterdag rekenen wij een extra toeslag van €10,- inclusief BTW per container.
- Afvoeren van een volle container op zaterdag is niet mogelijk. (geldt ook bij een wissel, de volle container wordt na het weekend afgevoerd)
- Op zaterdag is Bouwbakkie.nl telefonisch niet bereikbaar. Stuur ons bij vragen of problemen een bericht via het contactformulier.

13. Hoe kan ik mijn container laten ophalen?
Vul het ophaalformulier in om de volle container af te laten voeren. De link naar het ophaalformulier is te vinden in de bevestigingsmail die u na uw bestelling heeft ontvangen. Tijdens het invullen heeft u de mogelijkheid zelf een ophaaldatum te kiezen. Let op! de ophaaldatum is een indicatie. Na verzending van het ophaalformulier ontvangt u een bevestiging per e-mail. Heeft u geen bevestiging ontvangen? Kijkt u dan even in uw spam map. Containers worden binnen 2 werkdagen opgehaald tussen 07:00 en 18:00.

14. Ik wil mijn container laten wisselen. Hoe moet ik dat doen?
U kunt de container laten wisselen door het ophaalformulier, welke u per mail toegestuurd heeft gekregen na uw bestelling, retour te sturen en daarop kunt u dan aangeven dat het gaat om het wisselen van de container. Tevens besteld u dan op de site een nieuwe container en geeft op het bestelformulier nogmaals aan dat het om het wisselen van de container gaat. De plaatsingsdatum (en eventueel het voorkeursblok) die wordt gekozen bij het bestellen van de nieuwe container is de datum waarop de containers worden gewisseld. Heeft u geen email orderbevestiging ontvangen? Wellicht is deze dan in uw spam map/ongewenste post terecht gekomen.

15. Moet ik aanwezig zijn bij het plaatsen of ophalen van de container?
Nee. Als u tijdens de bestelling in het opmerkingen-veld aangeeft waar de container geplaatst moet worden zal de chauffeur hier rekening mee houden tijdens de plaatsing. Wel dient u telefonisch bereikbaar te zijn op het telefoonnummer dat u opgeeft bij uw bestelling als zich onverhoopt toch een probleem voordoet. Opmerkingen voor het afvoeren van de container kan u doorgeven wanneer u het ophaalformulier invult. Voor het ophalen dient u te zorgen dat de container vrij staat en bereikbaar is voor de chauffeur. Als de container niet vrij staat, rijdt de chauffeur een loze rit en zullen er ritkosten in rekening worden gebracht. De kosten voor een loze rit bedragen €50,00 incl. BTW.

16. Waar kan de container worden geplaatst?
Houd bij het kiezen van een plaatsingslocatie voor de container rekening met de volgende zaken:
- Er moet voldoende ruimte zijn om de container te plaatsen. Ook de toegangsweg naar de locatie moet voldoende toegankelijk zijn voor een vrachtwagen. Let op bomen, lantaarnpalen etc.
- De container moet ook weer worden afgevoerd en is dan een stuk zwaarder. Door het gewicht van de container en de vrachtwagen kan de onderliggende bestrating verzakken.
- Ook onder de bestrating kan schade ontstaan aan leidingen, buizen, elektriciteitskabels etc.
- Overleg tijdens plaatsing met de chauffeur. Bent u niet aanwezig tijdens plaatsing? Tijdens uw bestelling kunt u in het "opmerkingen" veld extra plaatsings- of afvoer aanwijzingen voor de chauffeur achterlaten.
- Neem bij twijfel over de de locatie waar de container moet worden geplaatst contact met ons op.

17. Kan de container langer dan 8 weken blijven staan?
Ja. De extra kosten buiten de inbegrepen huurperiode van 8 weken zijn € 7,50 incl. BTW per week.

 

Vragen over containers

18. Hoeveel plek dien ik vrij te houden voor het plaatsen van de container?
U moet er rekening mee houden dat het plaatsen van de container 3 autoparkeerplaatsen in beslag neemt. Dit is voor de vrachtwagen die achterwaarts de container rechtuit moet neerzetten en ophalen. De container zelf neemt een ruimte van één parkeerplaats in.
Voor een 15 m3 container zijn dat 6 parkeerplaatsen die vrij moeten zijn bij het plaatsen en neemt 2 parkeerplaatsen in beslag.

19. Tot hoe hoog mag de container worden beladen?
De container mag maximaal 20 cm boven de rand van de container worden beladen en wel zo dat de vracht goed klem en veilig in de container blijft tijdens het transport. Verkeersveiligheid vinden wij erg belangrijk, dus als de chauffeur ter plekke een te hoog beladen container constateert zijn wij gedwongen deze te laten staan en worden er loze rit kosten in rekening gebracht. De kosten voor een loze rit bedragen €50,00 incl. BTW.

20. De container die ik besteld heb, is eigenlijk te klein. Wat moet ik doen?
Wij adviseren u de bestelde container vol te maken en daarna de container te wisselen voor een nieuwe container. Via het ophaalformulier kan u aangeven dat het om een wisselverzoek gaat. U krijgt daarna de mogelijkheid direct een nieuwe container te bestellen.

21. De politie of gemeente eist dat de container direct wordt opgehaald. Wat moet ik doen?
U bent zelf verantwoordelijk voor een vergunning bij uw gemeente. Indien uw container verplaatst moet worden berekenen wij eenmalige transportkosten à €50,00 incl. BTW. Bij het verwijderen van de container in opdracht van uw gemeente en/of politie bent u het gehele orderbedrag kwijt, ook als de container niet of half gevuld is. Tevens komen er extra transportkosten bij.

22. Wie is er verantwoordelijk voor de container?
U bent als opdrachtgever verantwoordelijk voor de geplaatste container. In geval van schade aan de container door brand, ernstige schade aan de container zelf, op last van de gemeente, (milieu)politie of brandweer komen voor uw rekening. Tevens dient u ten alle tijden bij het plaatsen en ophalen van de container te zorgen dat de container vrij staat. Kan de container niet worden geplaatst of worden opgehaald, dan zullen er extra transportkosten in rekening gebracht voor de zgn. loze rit. De kosten voor een loze rit bedragen €50,00 incl. BTW.

23. Hoeveel sloten heb ik nodig voor een afsluitbare container?
Meestal heeft u genoeg aan 2 sloten. Deze dient u zelf te verzorgen. Een hangslot van 4x3 cm is vaak voldoende.

24. Mag ik de container zelf verplaatsen?
U mag de container - nadat deze door de chauffeur is geplaatst - niet zelf verplaatsen. Wanneer de container wordt verplaatst naar een andere locatie bestaat de kans dat de chauffeur de container niet meer kan afvoeren bijvoorbeeld vanwege aanwezige ruimte, lantaarnpalen, kabels, riolering etc.

 

Vragen over aangeboden afval

25. Kan ik de afvalsoort wijzigen nadat ik een bestelling heb geplaatst?
Ja dat is mogelijk. Wel moet u dat dan eerst kenbaar maken bij onze klantenservice via een e-mail met vermelding van uw ordernummer en wij mailen u een factuur zodat u het verschil kunt bijbetalen.
Let op! Als u het niet van te voren kenbaar maakt blijft de container staan en worden er loze ritkosten berekend. De kosten voor een loze rit bedragen €50,00 incl. BTW.

26. Kan ik mijn koelkast of vriezer in de container gooien?
Nee. Wij raden u aan uw koelkast of vriezer zelf bij de gemeente te brengen, of aan te melden, zodat ze uw koelkast of vriezer komen halen. Vaak is deze dienst gratis via de gemeente.

27. Mag ik ook zand of grond in de container gooien van gemengd bouw en sloopafval?
Nee. Deze moet apart worden afgevoerd in een container die geschikt is voor grond.

28. Hoeveel zand mag er in de container voor schoonpuin zitten?
Maximaal 10%. Dit is gruis afkomstig van het puin. Grond en/of tuinaarde aanbieden in deze container is niet toegestaan.

29. Wat gebeurd er als er een afwijkende lading in de container zit?
Na overleg met de verwerker wordt er een boetebedrag vastgesteld. Dit bedrag bestaat uit de kosten voor de speciale verwerking.

30. Moet ik extra kosten betalen wegens niet toegestane afvalstoffen in mijn container?
De containerinhoud kan worden afgekeurd op basis van niet toegestane afvalstoffen:
a. Tijdens het afvoeren van de container, door de chauffeur.
In dat geval wordt de container niet afgevoerd en wordt er contact met u opgenomen via e-mail of telefoon door de Bouwbakkie klantenservice. Daarnaast worden loze ritkosten in rekening gebracht voor het niet kunnen afvoeren van de container. De loze ritkosten bedragen €50,00 incl. BTW. U kan er voor kiezen het niet toegestane afval af te laden of alsnog aan te bieden tegen meerkosten. 
b. Na het afvoeren van de container, door de verwerker. (bijvoorbeeld omdat het niet toegestane afval onderin de container is aangeboden)
De container wordt verwerkt op basis van het aangeboden afval in de container. U ontvangt u per e-mail de reden van de overtreding. Daarnaast ontvangt u per e-mail een aanvullend factuur.

 

Overige vragen

31. Staat uw vraag er niet bij?
U kunt via het contactformulier uw vragen stellen. Wilt u direct antwoord op uw vraag? Neemt u dan telefonisch contact met onze klantenservice via telefoonnummer 072-7514090.

32. Waar vind ik de algemene voorwaarden?
Klik op onderstaande link om de algemene voorwaarden in te zien.
Algemene voorwaarden

33. Waar vind ik het privacy beleid?
Klik op onderstaande link om het privacy beleid in te zien.
Privacy beleid